Samme tid næste år: Ved hjælp af redaktionelle kalendere som en del af din PR-indsats

Det er tid på året hvor kalendere fortrænge bøger og magasiner i boghandlere og er endda til salg til nedsatte priser. Men der er en særlig slags kalender, som alle gode pr-professionelle bruger – den redaktionelle kalender.

Ifølge Shannon Cherry, ved hjælp af redaktionelle kalendere er en af de mest effektive, men de fleste overset værktøj i en publicist toolkit. “De fleste mennesker undgå at bruge redaktionelle kalendere, fordi det tager noget tid til at forske og udarbejde,” siger hun. “De øverste PR fagfolk gøre dette hvert år og jeg har personligt konstateret, at udfaldet er vel værd at tid-især når du ender med at få præsenteret i en vigtig artikel i en stor publikation.” Kirsebær er formanden for Cherry kommunikation (), pr og marketing firma, der hjælper små virksomheder, konsulenter og iværksættere til at blive hørt.

Bortset fra år og navnene på måneder bære disse kalendere lidt lighed med de blanke hang-up kalendere i butikkerne. Ingen badedragt-pletterede modeller, frodige landskaber, hvalpe, killinger eller tegnefilm af Dilbert. Redaktionelle kalendere er normalt bare-bone lister af kommende udgave emner og vigtige funktioner – eller på mindst dække historier eller særlige sektioner. Ikke meget at se på – medmindre du er en pro forsøger at knække dette marked PR.

“Det er fordi at vide hvad publikationer har i butikken kan du skræddersy din standpladser, pressemeddelelser og artikler til særlige spørgsmål,” siger kirsebær. “At hjælpe redaktører og journalister ved at give de historier, de har brug for tjener du goodwill og øget opmærksomhed.”

Redaktionelle kalendere dybest set fortæller dig præcis hvilke oplysninger de har brug for hvert nummer. “Hvis du kan spinde din egen historie til at matche, hvad medierne er på udkig, så du har en stor chance for at blive præsenteret i denne publikation,” siger hun.

En nuværende redaktionelle kalender kan normalt findes i afsnittet annoncering på publikationens hjemmeside. Hvis du ikke kan finde det der, kontakte marketing/salg Publikationsenheden og bede dem om at email/snail mail det til dig.

Her er nogle eksempler på redaktionelle kalendere:

Valg: Magasin for professionel Coaching-

Small Business Technology magasin-

Fortune Small Business-

Ikke alle publikationer har redaktionelle kalendere. “Virkelig små blade – de mange arbejdskraft af kærlighed slags blade udgivet af entusiaster-normalt ikke.” siger kirsebær. “Blade, som ikke accepterer annoncer, kan have en, men de udgiver ikke det. Helt reader-bidraget publikationer ikke. Nye magasiner generelt ikke fordi indholdet så ofte ændres og sammenknebne som publikation søgninger for dens stemme.”

Endda nogle store, nationale tidsskrifter behøver kalendere. Nyheder ugeblade som Time og Newsweek ikke. Heller ikke folk eller US Weekly. “De er styret af hvad nyheder hits uge og, selvfølgelig, noget du ikke kan forudsige måneder i forvejen,” forklarer hun.

Cherry antyder, efter at have gennemgået kalenderen, du kan beslutte, hvilke historier du kan tilbyde at være en kilde eller en ekspert til eller for fagblade, hvilke måneder du kunne tilbyde en skriftlig sagkyndig udtalelse stykke.

“Husk at redaktionelle kalendere kan og ændre, så tjek for opdateringer jævnligt,” minder kirsebær. “Også være opmærksom på fristerne. Artikel forespørgsler og standpladser skal især sendes til redaktionen godt før tid. Og hvis de ikke har deadlines, antage, at medierne har brug for oplysninger om fire måneder ud. “

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *