4 kunde Service fejl virksomheder bør undgå at gøre

1) er placeret på hold uendelighed. Du elsker ikke bare det når du kalder en virksomhed og de sætte du på hold, forlader du at lytte til deres seneste på hold, som blev indspillet salgstale, igen og igen. Ville du synes det normal forretningspraksis til en detail butik degnen bede dem om at “Vent et øjeblik” mens de forsvandt ind i bagsiden af butikken til ti, femten, tredive minutter eller længere? Folk gør ting over telefonen, som de aldrig ville gøre i person. Det er dårlig forretning enten måde for at forlade kunde hænge uden i det mindste kommer tilbage at lade kunden vide, hvor meget længere de vil inde.
2) at få uhøflig med en kunde. Som man siger, selvom kunden er forkerte, kunden har altid ret. Der er aldrig nogen grund til at være uhøflig med en kunde. Hvis en kunde får uhøflig med dig, lad dem blæse ud damp og huske på, at deres opførsel ikke er et angreb rettet mod dig personligt. Husk altid på at så længe du bevare roen og kontrollen, kan du løse årsagen til kundens vrede.
3) ignorerer et problem. Ignorerer en kundes problem vil ikke gøre det gå væk. Det samme kan siges om rettelser, der arbejder for virksomheden, men ikke for kunden. Nogle kunder har problemer med en service eller et produkt, der ikke passer komfortabelt i enhver kategori. Disse er de problemer, der kræver særlig opmærksomhed, ikke standard svar. Alt for mange virksomheder ignorerer dette og forsøger at bruge metoden “one size fits all” for klage beslutning. Virksomhederne skal indse, at deres politik skal passe kundebehov, ikke anden vej rundt.
4) at gøre kunden hoppe gennem bøjlerne for en refusion eller ombytning. For nylig havde jeg til at returnere en vare til en national boghandel-kæde. Før justitssekretærens refunderet mig, spurgte hun mig for alle former for personlige oplysninger. Jeg nægtede at give disse oplysninger. Jeg forklarede, at jeg ikke havde givet denne information, når jeg lavede det oprindelige køb, og kunne ikke se formålet i at give det ud til at få mine penge refunderet. Efter 15 minutter og et besøg fra butikschef, de endelig gav efter og gav mig min restitution. Ventetiden i linje, plus tid til at få min refusion, tilføjet op til 20 minutter. Dette selskab spildt 20 minutter af en kundes tid, alle i en indsats for at få oplysninger. Hvis du er nødt til at se bort fra din kunde tid for at samle en marketing profil, du besejre dine langsigtede markedsføring mål, som er at bevare en tilfreds kundebase, der gør gentager køb.

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive publiceret. Krævede felter er markeret med *